یکی از انواع روغن صنعتی روغن گرافیت است که در صنایع فورج کاری با هدف استفاده در پتک‌های چکش کاری گرم و روانکاری انواع عملیات بر روی فلز گرم مانند قالب‌های پرس به‌کار می‌رود. این روانکار صنعتی قابلیت استفاده در سیستم‌های اتوماتیک، دستی و انواع فلزات با تناژهای مختلف را دارد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است این روغن به‌وسیله اسپری‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از روغن گرافیت مرغوب و با کیفیت مزایای زیادی دارد که در ادامه این بحث به بررسی بیشتر این روغن صنعتی خواهیم پرداخت. در پایان نیز شما را با یک مجموعه معتبر صنعتی به نام کینی اویل که سال‌هاست به عرضه انواع روانکار صنعتی مشغول است را به شما معرفی می‌کنیم. قیمت روغن صنعتی در این مجموعه به‌دلیل حذف واسطه‌ها و رساندن مستقیم محصول به‌دست مشتری در مقایسه با محصولات مشابه در بازار مناسب و منصفانه‌تر است.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت کینی اویل انواع روانکار صنعتی مایع، جامد و نیمه جامد را همراه با قیمت آنها مشاهده کنید و سفارش خرید خود را به راحتی از طریق تلفنی یا آنلاین انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن به آدرس شما ارسال شود.

روغن گرافیت چگونه است و چه ویژگی دارد؟

روغن فورج گم یا همان روغن گرافیت که در مواقعی به آن روانکار گرافیتی می‌گویند به‌منظور بالا بردن عملیات فورجینگ و بهبود پوشش دهی فلزات به‌شکلی گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما استفاده از این روغن  و نوع کیفیت آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. نمونه‌های مختلفی از این محصول وجود دارد که روغن پایه گرافیت هم ممکن است یکی از آنها باشد. عملیات فروجینگ به دو شکل فورجینگ سرد و فورجینگ گرم انجام می‌گیرد و این روغن در حالتی که حرارت زیاد باشد به‌کار گرفته می‌شود. روغن گرافیت عاری از هرگونه بخار یا دود است و در واقع یک نوع روغن خاص و منحصر بفرد محسوب می‌شود که داشتن مقاومت حرارتی بالا آن را تبدیل به یک روانکار خاص کرده است که موجب می‌شود محصول نهایی در پایان کیفیت بسیار خوبی داشته باشد.

مزایای روغن

  • بدون هیچ نوع دود و بخار است.
  • کنترل درجه حرارت قالب و بالا بردن طول عمر آنها
  • کمک به حرکت فلز در سریع پر شدن قالب‌ها
  • به عنوان یک پوشش محافظتی در سطح فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • می‌توان آن را به‌صورت خالص یا رقیق شده همراه با آب استفاده کرد.

استفاده از گرافیت به عنوان روغن پایه

گرافیت به عنوان یک ماده پایه و نسوز در شرایط حرارتی بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از  گرافیت در ساختار روغن این امکان را به ما می‌دهد که در شرایط حرارتی مختلف بدون ایجاد نگرانی از سوخته شدن روغن از آن استفاده کنیم. به این خاطر است که به روغن پایه گرافیت روغن فورج گرم نیز می‌گویند که در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد. البته نمونه‌های دیگری از روغن گرافیت بر پایه مواد دیگر تولید می‌شود که بنابر نیازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقاومت زیاد  در برابر حرارت

در عملیات فورجینگ از درجه حرارت زیادی استفاده می‌شود تا بتوان فورج شدن و ادغام فلزات را به‌شکلی مطلوب انجام داد. بنابر این باید روغن مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد تا تبخیر نشده و در طول فعالیت امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

انجام روانسازی‌های محیطی

استفاده از پتک‌های چکش کاری قسمتی از عملیات فورجینگ است که نیرو و فشار لازم را برای ترکیب فلزات با یکدیگر فراهم می‌کند. نحوه حرکت پتک‌ها و چگونگی وارد آوردن فشار به فلز باید به‌شکلی باشد که اختلالی در روند جوشکاری به‌وجود نیاورد. نحوه صحیح کار کردن پتک‌ها تا حدی بستگی به روانکار مورد استفاده برای آن دارد تا آنجایی که در بازار به این روغن روانکار پتک‌های چکش کاری گرم نیز می‌گویند.

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *